Mitsubishi Outlander Forum banner

Dpf-probleem

953 views 1 reply 2 participants last post by  rahef  
#1 ·
Ik heb een 61 reg outlander 2.2 did. Ik kocht deze auto in november en kreeg te horen dat hij een dpf-reiniging nodig had. Ik heb dit gedaan en het maakte geen verschil, dus ik heb er een nieuwe dpf op gezet. Dit haalde hem nog steeds niet uit de noodloop. Ik heb nu de sensor vervangen en raad eens, na het opnieuw proberen te resetten met mijn oude reader staat hij nog steeds in de noodloop en heeft hij geen vermogen bij het accelereren, vooral bergop. Alle adviezen worden zeer gewaardeerd.

#2 ·
Ik heb een 61 reg outlander 2.2 did.
Ik kocht deze auto in november en kreeg te horen dat hij een DPF-reiniging nodig had. Ik heb dit gedaan en het maakte geen verschil, dus ik heb er een nieuwe DPF op gezet. Dit haalde hem nog steeds niet uit de noodloop.
Ik heb nu de sensor vervangen en raad eens wat, na het opnieuw proberen te resetten met mijn oude reader staat hij nog steeds in de noodloop en heeft hij geen vermogen bij het accelereren, vooral bij het bergop rijden.
Alle advies wordt zeer gewaardeerd.
Het lijkt erop dat de ECU nog steeds denkt dat er een DPF-probleem is, zelfs na het vervangen van de DPF en de sensor. U moet waarschijnlijk de DPF-waarden resetten en foutcodes wissen met een geschikt diagnoseapparaat - uw oude reader kan dat waarschijnlijk niet. Gebruik iets als een Launch X431 of ga naar een garage met Mitsubishi-specifieke diagnose. Controleer ook de slangen van de DPF-druksensor op verstoppingen of scheuren en overweeg de EGR-klep te reinigen, aangezien dit ook de noodloop kan activeren. Als dat allemaal niet werkt, controleer dan op turbo- of boostlekken. Maar begin met een goede DPF-reset en het wissen van foutcodes.