Mitsubishi Outlander Forum banner
21 - 40 of 54 Posts
Dit lijkt een veelvoorkomende reactie van ELKE Mitsubishi- en Nissan-dealer te zijn. Ik geloof dat dit in een class action rechtszaak tegen hen moet worden geduwd, aangezien het duidelijk een technische fout is.

Hier hetzelfde, ik heb een Outlander uit 2022, geen schade aan de bumper. Ze vertelden me dat ik de sensor moest vervangen en de sensor opnieuw moest kalibreren. Ik heb met het hoofdkantoor gesproken en ze waren nutteloos. 2 Outlanders heb ik gehad en het zal de laatste zijn.

Ik heb ontdekt dat mijn camera aan de voorkant een chip heeft. Ik denk dat dit mijn probleem is. Mijn auto is in perfecte staat. Na het lezen van alle threads heb ik alles goed geĂŻnspecteerd en hoewel ik het niet met 100% zekerheid heb kunnen bevestigen, is het de enige verklaring die logisch is.

Of je het nu leuk vindt of niet, de dealer moet bewijzen dat de verbogen beugel het gevolg was van een aanrijding, of het is een garantiezaak voor Mitsubishi om af te handelen. Simpelweg zeggen 'de auto is aangereden' en er is geen bewijs van contact of andere schade zou niet werken in de rechtbank. Ik stel voor dat je hen de kans geeft om te bewijzen dat er schade is ontstaan door een aanrijding/botsing/wat dan ook, of juridische stappen tegen hen en de moedermaatschappij Mitsubishi voorstelt. Het lijkt me dat er uit het lezen van dit forum meer dan genoeg is om hierover een collectieve actie te starten.

HĂ©. Ik heb hetzelfde probleem. Kan altijd gebeuren. Voordat ik ergens heen ga, zorg ik ervoor dat de sensor schoon is. De lokale Mitsubishi-servicemanager vertelde me dat Mitsubishi Canada weet dat er een probleem is met de GPS, wat ik geen seconde geloof. Heb die auto in december gekregen. Geen scheur, geen impact of enige schade aan de sensor of camera of iets anders. Praat met een andere Mitsubishi-servicemanager. Ze vertelde me dat ze nog nooit van dat soort problemen had gehoord. Ik ben in Alberta, Canada

Eerlijk gezegd had ik een maand of zo geleden een vergelijkbaar probleem met de mijne. De auto is 14 maanden oud en heeft 10.000 km op de teller en was twee maanden eerder onderhouden. De waarschuwing verscheen tijdens het rijden op de openbare weg, maar ging na ongeveer 20 minuten weer uit. Een week later verscheen hij weer en bleef deze keer een paar dagen aan. Ik nam contact op met mijn dealer en legde het probleem in detail uit. Ze hadden geen idee en zeiden dat ik hem moest brengen. De nacht voordat ik hem zou brengen, ging het waarschuwingslampje uit. De dealer zei dat het geen zin had om hem te brengen, tenzij er een storing was, omdat ze het probleem niet kunnen traceren, tenzij er een storing is. Het is nu 4 weken geleden en het probleem is niet meer teruggekomen. Ik controleerde de beugel en de bekabeling en alles leek stevig en op zijn plaats te zitten. Geen idee en zeker niets waar de dealer van op de hoogte was. Als ik het forum lees, lijkt het zeker een veelvoorkomend probleem te zijn met voertuigen in de VS/Canada. Nogmaals, misschien een probleem voor een collectieve rechtszaak.

Hallo allemaal, ik ben in Australië, heb een Outlander uit 2022 en heb hetzelfde probleem. Het gebeurt al sinds ik de auto heb gekocht! De lokale dealer kan geen fout vinden tijdens een diagnostische test, dus geen garantieclaim, het kost me alleen maar geld. De dealer vertelde me over de verbogen beugel en na onderzoek en het lezen hier lijkt het de normale reactie te zijn. Hoe kunnen er zoveel verbogen beugels in de wereld zijn?
Ik ben niet alleen de radar kwijt, maar ook de achterste botsingssensor en alle parkeersensoren, er is zelfs een systeemfout opgetreden die niet wordt weergegeven bij de diagnose. Nee, het entertainmentsysteem speelt weer op!
Ik heb de dealer gisteren gebeld om met de GM te praten, die ik al vele jaren ken, en kreeg toen een telefoontje van de serviceafdeling. Mijn auto gaat VOLGENDE week WEER naar binnen, dus hopelijk wordt hij gerepareerd.
Ik ben dol op de auto, maar de problemen frustreren me, ik sta op het punt hem weg te doen!

Je schrijft dat het gebeurt, wat suggereert dat de fout zichzelf oplost ??? of lost de dealer het altijd op?, Ik heb een MY24 Phev en het is me twee keer overkomen. De eerste keer duurde het een paar kilometer en verdween het, de tweede keer was het een paar maanden later en duurde het 3 dagen. Ik had een afspraak gemaakt om de dealer te bezoeken en de fout verdween de avond ervoor vanzelf, dus er was niets voor hen om naar te kijken. Ik heb zeker geen verbogen beugel gehad. Een paar weken geleden kreeg ik een terugroepbrief van Mistsubishi dat mijn auto last had van een intermitterend probleem met de elektronica die dingen als adaptieve cruise control en botsingspreventie etc. bestuurt. Het lijkt erop dat de fout in het stuurwielsysteem zit en het hele stuurwiel is vervangen. Ik vroeg destijds of het de schuldige kon zijn en de dealer wist het niet zeker, maar aangezien het de sensoractiviteit was die werd gebruikt voor rijhulpsystemen, gaf hij toe dat het misschien mogelijk was. Misschien iets om je dealer naar te vragen.

De storing verdwijnt soms vanzelf, soms moet ik de auto stoppen en opnieuw starten, soms als ik onder de 40 km/u rijd. Ik heb het de laatste 20 km gehad en tot 3 dagen. Er is zelfs een systeemfout opgetreden, maar deze is niet zichtbaar op de diagnoseapparatuur. Ik heb nog geen terugroepactie gehad, maar het entertainmentsysteem speelt af en toe op. Interessant van het stuur, dat zal ik zeker vermelden als de dealer er volgende week voor de vijfde keer naar kijkt. Bedankt voor de info.

Volgens de brief die ik heb ontvangen, lijkt de terugroepactie van invloed te zijn op bepaalde modellen in de MY23/MY24-reeks.
Een MY23-auto kan in feite worden geleverd vanaf een late maand (zoals sep - dec) 2022 build. Het is een raar systeem over hoe ze het voertuig 'verouderen'. Het kan de moeite waard zijn als uw dealer contact opneemt met Mitsubishi Motors Aus als uw VIN-nummer binnen het bereik valt

Hallo allemaal,
Ik heb net iets bedacht.
Ik gebruik aftermarket LED-lampen in het interieur van de auto. Heeft iemand anders problemen met LED's of de originele lampen? Ik denk dat het verschil in elektrische belasting ervoor kan zorgen dat de CanBus een driftbui krijgt.
Ik ben geĂŻnteresseerd in jullie gedachten.
Ook als update over mijn auto: hij is gisteren weer door de dealer gecontroleerd. Ze kunnen een fout zien op de diagnose, maar weten niet wat het betekent! Ze gaan contact opnemen met Mitsubishi Australia om het uit te zoeken! Hoog tijd!
Blijf kijken.

Bedankt voor de info Australië over de terugroepactie, ik wilde voorstellen dat mogelijk vogels geraakt worden (elke keer als ik er een heb geraakt, merk ik geen schade), of dat een steen op de een of andere manier perfect de camera raakt.

Bedankt voor de info Australië over de terugroepactie, ik wilde voorstellen dat er mogelijk vogels geraakt worden (elke keer als ik er een heb geraakt, merk ik geen schade), of dat een steen op de een of andere manier perfect de camera raakt.
Ik weet niet zeker hoe ver de terugroepactie wereldwijd geldt. Ik geloof dat de Outlander voor de VS niet in hetzelfde land/fabriek wordt geproduceerd als de Outlander die aan Australië wordt geleverd.

Hoi allemaal, ik ben in Australië, heb een Outlander uit 2022 en heb hetzelfde probleem. Het gebeurt al sinds ik de auto heb gekocht! De lokale dealer kan geen fout vinden tijdens een diagnostische test, dus geen garantieclaim, het kost me alleen maar geld. De dealer vertelde me over de verbogen beugel en na onderzoek en het lezen hier lijkt dit de normale reactie te zijn. Hoe kunnen er zoveel verbogen beugels in de wereld zijn?
Ik ben niet alleen de radar kwijt, maar ook de achterste botsingssensor en alle parkeersensoren, er is zelfs een systeemfout opgetreden die niet op de diagnose verschijnt. Nee, het entertainmentsysteem speelt weer op!
Ik heb de dealer gisteren gebeld om met de GM te praten, die ik al vele jaren ken, en kreeg toen een telefoontje van de serviceafdeling. Mijn auto gaat VOLGENDE week WEER naar binnen, dus hopelijk wordt hij gerepareerd.
Ik ben dol op de auto, maar de problemen frustreren me, ik sta op het punt hem weg te doen!
Is uw probleem opgelost?
We hadden onlangs hetzelfde probleem (verbogen beugel) door een superkleine aanrijding aan de voorkant. Meer als een tik. Er zijn geen andere sporen of krassen op de auto, maar het moet de bumper genoeg hebben vervormd om de beugel te buigen. Lijkt erop dat het niet veel nodig heeft. Zou het waarschijnlijk kunnen doen met een trap van gemiddelde sterkte in de voorradar.

Mijn dealer rekent $900 om de beugel te vervangen en opnieuw te kalibreren, hoewel de beugel zelf slechts $60 kost.
Dat komt bovenop de initiële $165 om de inspectie/foutopsporing te doen.

Ik ben benieuwd wat andere mensen voor dit soort reparaties hebben betaald.

Is uw probleem opgelost?
We hadden onlangs hetzelfde probleem (verbogen beugel) als gevolg van een superkleine aanrijding aan de voorkant. Meer als een tikje. Er zijn geen andere sporen of krassen op de auto, maar het moet de bumper genoeg hebben vervormd om de beugel te buigen. Lijkt erop dat er niet veel voor nodig is. Zou het waarschijnlijk kunnen doen met een middelmatige trap in de voorradar.

Mijn dealer rekent $900 om de beugel te vervangen en opnieuw te kalibreren, ondanks dat de beugel zelf maar $60 kost.
Dat komt bovenop de initiële $165 om de inspectie/foutopsporing te doen.

Ik ben benieuwd wat andere mensen voor dit soort reparaties hebben betaald. Ik heb trouwens een MY22 Aspire.
Nee, mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Momenteel heb ik geen frontale aanrijdingssysteem of cruise control! De dealer heeft toegegeven dat er geen schade is en dat de beugel niet verbogen is. De module zit achter de grille.

In eerste instantie werd mij verteld dat de beugel verbogen was, $65 voor de beugel, $375 om het systeem te vervangen en opnieuw te kalibreren.

De dealer zei dat ze een fout kunnen zien, maar niet weten wat het is! Ze hebben met Mitsubishi Australia gesproken en wachten op een antwoord. Ik hoop dat dat snel komt, het duurt al sinds ik de auto in januari 2023 heb gekocht.

Nee, mijn probleem duurt voort. Momenteel heb ik geen frontale botsingssysteem of cruise control! De dealer heeft toegegeven dat er geen schade is en dat de beugel niet verbogen is. De module zit achter de grille.

Ik kreeg aanvankelijk te horen dat de beugel verbogen was, $65 voor de beugel, $375 om het systeem te vervangen en opnieuw te kalibreren.

De dealer zei dat ze een fout kunnen zien, maar niet weten wat het is! Ze hebben met Mitsubishi Australia gesproken en wachten op een antwoord. Ik hoop dat het snel komt, het duurt al sinds ik de auto in januari 2023 kocht.
Ah ok, bedankt voor de snelle reactie. $375 + beugel lijkt veel redelijker. Dat is wat een andere dealer me zojuist telefonisch vertelde.

Uit interesse, welke dealer heeft u die prijs verteld?

$900 is wild.
Ik ga een paar sterke woorden hebben met mijn lokale dealer.

Sorry dat uw probleem niet is opgelost. De mijne is tenminste vrij eenvoudig, aangezien de beugel verbogen is.

Ah ok, bedankt voor het snelle antwoord. $375 + bracket lijkt veel redelijker. Dat is wat een andere dealer me zojuist telefonisch vertelde.
Uit interesse, welke dealer heeft u die prijs verteld?

$900 is wild.
Ik ga wat sterke woorden hebben met mijn lokale dealer.

Sorry dat je probleem niet is opgelost. De mijne is tenminste vrij eenvoudig, aangezien de beugel verbogen is.
Ik heb net de servicerapporten gecontroleerd, $62,99 voor de beugel en $350 arbeidsloon. Dat is via Launceston Mitsubishi hier in Tassie.

Het kostte een telefoontje waarin ik de GM vroeg om echt in beweging te komen, tot die tijd voelde ik me gewoon afgescheept!

Succes.

21 - 40 of 54 Posts